Všeobecné obchodné podmienky
pre zákazníkov

Doddo SK s. r. o.
Podzáhradná 19, 821 06 Bratislava, Slovenská republika
IČO: 52 670 309
DIČ: 21 211 697 76,

Všeobecné obchodné podmienky platné a účinné odo dňa 1.1. 2022,

I. PREAMBULA

 

1.1. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti Zmluvných strán vyplývajúce zo Zmluvy uzatvorenej medzi Doddo SK ako poskytovateľom Služieb a Zákazníkom ako užívateľom Služieb, v súvislosti s využívaním Služieb Doddo SK zo strany Zákazníka a poskytovaných spoločnosťou Doddo SK prostredníctvom mobilnej aplikácie pod názvom „Doddo”, a zároveň určujú zásady právneho vzťahu medzi Zákazníkom a Doddo SK, ktorý je zároveň prevádzkovateľom Internetovej stránky doddo.sk.

1.2. Tieto VOP platia pre všetky Zmluvy uzavreté medzi Doddo SK a Zákazníkom v súvislosti s využívaním služieb prostredníctvom aplikácie Doddo s výnimkou, ak Doddo SK a Zákazník uzatvoria osobitnú zmluvu, v ktorej si výslovne dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, pričom v takom prípade majú podmienky dohodnuté v osobitnej zmluve prednosť pred týmito VOP.

1.3. Zákazník týmto vyhlasuje, že pred uzavretím Zmluvy so spoločnosťou Doddo SK sa podrobne oboznámil s týmito VOP, Všeobecnými obchodnými podmienkami určenými pre Dopravcov a Vodičov a Reklamačným poriadkom Doddo SK, ako aj s inými dokumentmi vzťahujúcimi sa na užívanie Služieb Doddo SK a dostupných Zákazníkovi prostredníctvom aplikácie Doddo a Internetovej stránky.

II. DEFINÍCIE A VÝKLAD

 

2.1. Pojmy a výrazy definované a použité v týchto VOP sa zhodujú s významom pojmov a výrazov vo všetkých záväzkových právnych vzťahoch medzi Doddo SK a Zákazníkom, týkajúcich sa poskytovaných Služieb, pokiaľ nie je všeobecne záväzným právnym predpisom ustanovené alebo Zmluvnými stranami výslovne písomne dojednané inak.

2.2. Zmluvné strany berú na vedomie, že ustanovenia tohto článku VOP majú okrem definičného charakteru a účelu aj charakter, resp. účel normatívny, teda stanovujúci práva a/alebo povinnosti Zmluvných strán, a preto ustanovenia tohto článku sú pre Zmluvné strany rovnako záväzné ako ostatné ustanovenia týchto VOP.

2.3. Pokiaľ z týchto VOP nevyplýva niečo iné, slová použité v týchto VOP v jednotnom čísle sa vzťahujú aj na množné číslo a naopak. Slová použité v mužskom rode budú zahŕňať aj ženský rod a stredný rod.

2.4. “Autorský zákon” znamená zákon č. 185/2015 Zb. Autorský zákon v znení neskorších predpisov.

2.5. “Civilný sporový poriadok” znamená zákon č. 160/2015 Zb. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov.

2.6. “Deň” znamená kalendárny deň.

2.7. “Doddo SK” znamená obchodná spoločnosť Doddo SK s.r.o., so sídlom Podzáhradná 19, 821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice, Slovenská republika, IČO: 52 670 309, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 140759/B, ktorá je prevádzkovateľom Internetovej stránky a aplikácie Doddo.

2.8. “Doddo” znamená mobilná aplikácia spoločnosti Doddo SK, určená pre smartfóny a pre Dopravcov, Vodičov a Zákazníkov za účelom využívania Služieb.

2.9. “Dohoda ADR” znamená Európska dohoda o medzinárodnej cestnej preprave nebezpečných vecí (ADR) (vyhláška ministra zahraničných vecí č. 64/1987 Zb.) v platnom znení.

2.10. “Dopravca” znamená subjekt, ktorý prostredníctvom registrácie vodiča vstúpil do záväzkového vzťahu s Doddo SK v záujme využiť Služby ponúkané Doddo SK prostredníctvom aplikácie Doddo. Dopravcom je výlučne (i) fyzická osoba – Podnikateľ, alebo (ii) právnická osoba – Podnikateľ, ktorý má oprávnenie (licenciu, koncesiu, alebo iné oprávnenie) na výkon podnikateľskej činnosti spočívajúcej v poskytovaní dopravných služieb, alebo prepravných služieb, a ktorý splnil podmienky Doddo SK vyžadované pre registráciu vodiča, resp. dopravcu. Dopravca registruje svojho zamestnanca (Vodiča) prostredníctvom Registrácie vodiča a využíva Služby ponúkané Doddo SK prostredníctvom svojho zamestnanca (Vodiča).

2.11. “Internetová stránka” znamená internetová stránka doddo.sk;

2.12. “Licencia” znamená nevýhradná licencia, ktorá predstavuje súhlas Doddo SK s užívaním aplikácie Doddo a s tým súvisiacich Služieb, t.j. udelenie oprávnenia k výkonu práva používať aplikáciu Doddo pre potreby Dopravcu, Vodiča a Zákazníka vo vecne, časovo a územne neobmedzenom rozsahu.

2.13. “Nariadenie GDPR” znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).

2.14. “Občiansky zákonník” znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

2.15. “Obchodný zákonník” znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

2.16. “Objednávka” znamená individuálna písomná objednávka spočívajúca vo vyplnení a odoslaní objednávkového formulára na vykonanie Prepravy Zákazníkom, prostredníctvom aplikácie Doddo.

2.17. “Platforma” znamená technológia vyvinutá Doddo SK, ktorá je súčasťou aplikácie Doddo a umožňuje Dopravcom, Vodičom a Zákazníkom vzájomne komunikovať a smeruje k efektívnejšiemu poskytovaniu služieb Prepravy.

2.18. “Podnikateľ” znamená osoba (i) zapísaná v príslušnom obchodnom registri, (ii) ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, (iii) ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, (iv) osoba ktorá poskytuje dopravné služby, alebo prepravné služby v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo v súvislosti s ňou, alebo osoba, ktorá uvedie v registrácií vodiča alebo Registrácií zákazníka svoje IČO.

2.19. “Pracovný deň” znamená deň od pondelka do piatku, ak sa nejedná o štátny sviatok alebo deň pracovného pokoja na území Slovenskej republiky.

2.20. “Preprava” znamená dopravná alebo prepravná služba poskytnutá Dopravcom alebo Vodičom pre Zákazníka, spočívajúca v preprave Zásielky z miesta odoslania do miesta dodania, a to na základe akceptovanej Objednávky Zákazníka, a v súlade s jeho požiadavkami.

2.21. “Registrácia zákazníka” znamená zriadenie trvalého užívateľského účtu Zákazníkom v aplikácií Doddo, ktorá Zákazníkovi umožňuje využívanie Služieb poskytovaných Doddo SK.

2.22. „Služba“ znamená služba poskytovaná Doddo SK prostredníctvom aplikácie Doddo, spočívajúca najmä, nie však výlučne v sprostredkovaní poskytnutia dopravných, alebo prepravných služieb (Prepravy) Zásielok zo strany Dopravcu, alebo Vodiča pre Zákazníka a zabezpečenie zákazníckej podpory a Platformy na účely efektívnej komunikácie Dopravcu alebo Vodiča a Zákazníka. Dopravca, Vodič a Zákazník berú na vedomie, že poskytnutie Služby podlieha spoplateniu podľa podmienok týchto VOP a/alebo Zmluvy.

2.23. “Spotrebiteľ” znamená fyzická osoba, ktorá pri užívaní Služieb prostredníctvom aplikácie Doddo nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

2.24. “Tarifa” znamená cena, ktorú sa Zákazník zaväzuje uhradiť Dopravcovi, alebo Vodičovi za vykonanie Prepravy.

2.25. “Tretia osoba” znamená akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, združenie, nadácia, orgán, iná entita, alebo osoba, ktorá má podľa práva akejkoľvek jurisdikcie právnu spôsobilosť či už v plnom alebo v obmedzenom rozsahu

2.26. “Vodič” znamená subjekt, ktorý prostredníctvom registrácie vodiča vstúpil do záväzkového vzťahu s Doddo SK v záujme využiť Služby ponúkané Doddo SK prostrednícvom aplikácie Doddo. Vodičom sa môže stať len fyzická osoba, ktorá má oprávnenie (licenciu, koncesiu, alebo iné oprávnenie) na výkon podnikateľskej činnosti spočívajúcej v poskytovaní dopravných služieb, alebo prepravných služieb, a ktorá splnila podmienky Doddo SK vyžadované pre registráciu vodiča. Vodičom na účely týchto VOP môže byť aj zamestnanec Dopravcu.

2.27. “VOP” znamená tieto všeobecné obchodné podmienky v platnom znení.

2.28. “Zákazník” znamená subjekt, ktorý prostredníctvom Registrácie zákazníka vstúpil do záväzkového vzťahu s Doddo SK v záujme využiť Služby ponúkané Doddo SK prostredníctvom aplikácie Doddo; zákazníkom je na účely týchto VOP ďalej subjekt, ktorý si prostredníctvom Objednávky objednal Prepravu Zásielky u Dopravcu, alebo Vodiča. Zákazníkom môže byť (i) fyzická osoba – Spotrebiteľ alebo Podnikateľ, alebo (ii) právnická osoba – Podnikateľ.

2.29. “Zákon o cestnej doprave” znamená zákon č. 56/2012 Zb. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov.

2.30. “Zákon o cestnej premávke” znamená zákon č. 8/2009 Zb. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

2.31. “Zákon o ochrane osobných údajov” znamená zákon č. 18/2018 Zb. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

2.32. “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku” znamená zákon č. 102/2014 Zb. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

2.33. “Zásielka” znamená zásielka, balík, alebo iná zásielka, ktorá je predmetom Prepravy.

2.34. “Zmluva” znamená zmluva o poskytovaní Služieb uzatvorená medzi Doddo SK na strane jednej a Zákazníkom na strane druhej, uzatvorená výlučne prostredníctvom aplikácie Doddo, alebo Internetovej stránky, bez súčasnej fyzickej prítomnosti Doddo SK a Zákazníka, mimo prevádzkových priestorov Doddo SK, predmetom ktorej je poskytovanie Služieb Doddo SK Zákazníkovi a možnosť Zákazníka využívať Služby poskytované Doddo SK, a to za podmienok stanovených v týchto VOP a/alebo Zmluve.

2.35. “Zmluva o preprave” znamená zmluva uzatvorená podľa ust. § 765 a nasl. Občianskeho zákonníka medzi Dopravcom, alebo Vodičom na strane jednej a Zákazníkom na strane druhej, predmetom ktorej je poskytnutie Prepravy Zásielky Dopravcom a/alebo Vodičom Zákazníkovi, ak sa Dopravca, alebo Vodič a Zákazník nedohodnú inak.

2.36. “Zmluvné strany” znamená zmluvné strany záväzkovo právneho vzťahu, pričom na strane Doddo SK je to (i) obchodná spoločnosť Doddo SK s.r.o., so sídlom Podzáhradná 19, 821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice, Slovenská republika, IČO: 52 670 309, a na strane Zákazníka je to (ii) fyzická osoba – Spotrebiteľ alebo Podnikateľ, alebo právnická osoba – Podnikateľ, ktorá uzavrela Zmluvu.

III. ÚVODNÉ USTANOVENIA

 

3.1. Spoločnosť Doddo SK je prevádzkovateľom aplikácie Doddo, vyvinutej za účelom zjednodušenia prepravovania Zásielok fyzickým a právnickým osobám, a to prostredníctvom Dopravcov alebo Vodičov ako užívateľov aplikácie Doddo, dostupných 24 hodín denne počas kalendárneho roka, vykonávajúcich prepravu Zásielok a poskytovanie dopravných, alebo prepravných služieb v rámci predmetu svojho podnikania. Spoločnosť Doddo SK prostredníctvom aplikácie Doddo poskytuje Dopravcom, Vodičom a Zákazníkom Platformu, ktorá užívateľov aplikácie Doddo prepája za účelom ich kvalitnejšej a efektívnejšej komunikácie a sprostredkovania jednotlivých služieb Prepravy.

3.2. Doddo SK poskytuje prostredníctvom aplikácie Doddo svojím užívateľom najmä nasledovné služby:

a) sprostredkovanie prepravných a dopravných služieb (Prepravy) jednotlivých Zásielok;

b) poskytovanie Platformy na účely užívania Služieb a zabezpečenia efektívnej komunikácie medzi Dopravcom alebo Vodičom a Zákazníkom;

c) zákaznícka podpora.

3.3. Doddo SK nie je poskytovateľom dopravných a prepravných služieb, a vo vlastnom mene Zákazníkom tieto služby neposkytuje a Prepravu nevykonáva. Doddo SK vystupuje výlučne v pozícií sprostredkovateľa pre Dopravcu, Vodiča, alebo Zákazníka, ktorému prostredníctvom aplikácie Doddo umožňuje uzatvoriť Zmluvu o preprave s druhou zmluvnou stranou. Dopravca, alebo Vodič uzatvára Zmluvu o preprave priamo so Zákazníkom, služby Prepravy poskytuje Zákazníkom samostatne, vo vlastnom mene, na svoj účet a v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Doddo SK nie je súčasťou zmluvného vzťahu Dopravcu, alebo Vodiča a Zákazníka a nenesie zodpovednosť za plnenie Zmluvy o preprave.

3.4. Zákazník berie na vedomie, že právny vzťah medzi Dopravcom, alebo Vodičom a Zákazníkom sa riadi primárne Zmluvou o preprave a prípadnými obchodnými podmienkami, pokynmi, či prepravným poriadkom Dopravcu, alebo Vodiča.

3.5. Zákazník zároveň berie na vedomie, že za akékoľvek straty, či škody ktoré vzniknú Zákazníkovi v súvislosti so Zmluvou o preprave, alebo v dôsledku konania, alebo nekonania Dopravcu, alebo Vodiča, alebo v nadväznosti na Prepravu Zásielky zodpovedá Dopravca, alebo Vodič. Zákazník týmto vyslovene berie na vedomie, že Doddo SK za takto spôsobené straty, alebo škody nezodpovedá a takýto nárok nie je nárokom voči Doddo SK, ak tieto VOP, alebo Zmluva neustanovujú inak.

3.6. Zmluvné strany berú na vedomie, že ich vzťah nie je pracovnoprávnym vzťahom, a že nič v týchto VOP ani v Zmluve, ani žiadny úkon ktorejkoľvek Zmluvnej strany na základe týchto VOP alebo Zmluvy nezakladá partnerstvo, spoločný podnik, združenia či iný kooperujúci subjekt tvorený Zmluvnými stranami.

IV. UZATVORENIE ZMLUVY

 

4.1. Zákazník týmto vyhlasuje, že je plne spôsobilý a oprávnený uzavrieť Zmluvu a zaväzuje sa splniť všetky záväzky vyplývajúce mu zo Zmluvy.

4.2. Užívanie Služieb prostredníctvom aplikácie Doddo je možné výlučne na základe registrácie, a to zriadením trvalého užívateľského účtu. Zákazník je povinný na tento účel zriadiť si trvalý užívateľský účet prostredníctvom Registrácie zákazníka.

4.3. Pri Registrácií zákazníka je Zákazník povinný vyplniť všetky povinné údaje a zároveň si zvoliť svoje prihlasovacie údaje a vlastné heslo, prostredníctvom ktorého sa bude prihlasovať do svojho užívateľského účtu v aplikácií Doddo. Zákazník je povinný heslo uchovávať v tajnosti a nesprístupniť ho žiadnej Tretej osobe. V prípade, ak má Zákazník podozrenie o možnom zneužití jeho hesla, resp. prihlasovacích údajov do užívateľského účtu, je povinný si heslo bezodkladne zmeniť a informovať o uvedenej skutočnosti Doddo SK.

4.4. Zákazník výslovne berie na vedomie a súhlasí, že užívateľský účet zriadený prostredníctvom Registrácie zákazníka je určený výlučne pre osobu, ktorá, alebo pre ktorú sa Registrácia zákazníka vykonala a nie je oprávnený sprístupňovať svoj vlastný užívateľský účet inej osobe, ako ani prevádzať ani postupovať jeho oprávnenia v súvislosti s užívaním Služieb inej osobe.

4.5. Registráciou zákazníka sa Zákazník zaväzuje, že všetky informácie, osobné údaje a dokumenty, ktoré boli Zákazníkom v rámci procesu Registrácie zákazníka spoločnosti Doddo SK poskytnuté, sú správne, presné, úplné a pravdivé. Doddo SK v žiadnom prípade nezodpovedá za škody, ktoré Zákazníkovi vzniknú v dôsledku toho, že Zákazník si takto poskytnuté informácie neskontroloval, alebo tieto neboli zo strany Zákazníka aktualizované v súlade so skutočným stavom.

4.6. Registrácia zákazníka sa považuje za riadne dokončenú a Zákazník je oprávnený využívať Služby aplikácie Doddo vyplnením všetkých povinných údajov a akceptovaním Registrácie zákazníka zo strany Doddo SK. Riadnym vykonaním Registrácie zákazníka a akceptovaním Registrácie zákazníka zo strany Doddo SK je Zmluva medzi Zmluvnými stranami uzatvorená.

V. OBJEDNÁVKA A VYKONANIE PREPRAVY

 

5.1. Zákazník je oprávnený uskutočniť Objednávku Prepravy prostredníctvom aplikácie Doddo, a to zadaním požadovaných údajov, okrem iného aj s uvedením informácie o obsahu Zásielky určenej na Prepravu a navrhovanej výšky Tarify za vykonanie Prepravy.

5.2. V osobitných prípadoch je Zákazník povinný vopred informovať Dopravcu, alebo Vodiča o charaktere a obsahu Zásielky, a to najmä, nie však výlučne v prípade nadrozmernej Zásielky, krehkej Zásielky, Zásielky vyššej hodnoty, alebo v prípade Objednávky Prepravy zakázaných, alebo regulovaných vecí podľa Dohody ADR, pričom v takýchto prípadoch je povinný Dopravcu, alebo Vodiča osobitne informovať opätovne aj pri prevzatí Zásielky.

5.3. Potvrdením a odoslaním Objednávky (vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára), t.j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ prostredníctvom aplikácie Doddo dáva Zákazník Dopravcovi a/alebo Vodičovi záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy o preprave, predmetom ktorej je poskytnutie Prepravy Zásielky Dopravcom alebo Vodičom Zákazníkovi.

5.4. Po riadnom a úplnom odoslaní Objednávky je ktorýkoľvek z Dopravcov, alebo Vodičov oprávnený zaviazať sa k vykonaniu Prepravy v zmysle odoslanej Objednávky. V prípade potvrdenia Objednávky zo strany Dopravcu, alebo Vodiča je Zmluva o preprave medzi Dopravcom, alebo Vodičom a Zákazníkom uzavretá. V prípade, ak Dopravca, alebo Vodič s návrhom výšky Tarify za vykonanie Prepravy Zásielky zo strany Zákazníka nesúhlasí, je Dopravca, alebo Vodič oprávnený zaslať Zákazníkovi nový návrh výšky Tarify za vykonanie Prepravy (ďalej len ako „protinávrh“). V prípade potvrdenia protinávrhu (zmenenej Objednávky) Zákazníkom, je Zmluva o preprave medzi Dopravcom, alebo Vodičom a Zákazníkom uzavretá. Akákoľvek zmena Objednávky po uzatvorení Zmluvy o preprave je návrhom na úpravu Zmluvy o preprave a je možná výhradne po vzájomnej dohode Dopravcu, alebo Vodiča a Zákazníka, a to spravidla vytvorením novej Objednávky.

5.5. Zmluva o preprave sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Dopravcu alebo Vodiča a Zákazníka.

5.6. Na základe Zmluvy o preprave sa Dopravca alebo Vodič zaväzuje prepraviť Zásielku z miesta odoslania do miesta dodania, a to v zmysle Objednávky a podľa požiadaviek Zákazníka, čomu zodpovedá povinnosť Zákazníka zaplatiť Dopravcovi, alebo Vodičovi dojednanú Tarifu.

5.7. Zákazník zodpovedá za dostatočné zabalenie a uzatvorenie Zásielky a je povinný Zásielku zabaliť a uzatvoriť spôsobom, ktorý zodpovedá hmotnosti, tvaru a povahe Zásielky, a tak, aby neohrozoval zdravie a bezpečnosť osôb, ktoré budú so Zásielkou manipulovať.

5.8. Zákazník berie na vedomie, že Dopravca, alebo Vodič si vyhradzuje právo v odôvodnených prípadoch otvoriť a skontrolovať obsah Zásielky určenej, alebo odovzdanej na Prepravu.

5.9. Prevzatie Zásielky, ktorá je predmetom Prepravy je Dopravca alebo Vodič povinný uskutočniť v dojednanom čase a na adrese prevzatia, ktorú Zákazník uviedol v Objednávke. Prevzatie Zásielky Dopravcom alebo Vodičom Zákazník potvrdí v aplikácií Doddo.

5.10. Dodanie Zásielky, ktorá je predmetom Prepravy je Dopravca alebo Vodič povinný uskutočniť na dodacej adrese, ktorú Zákazník uviedol v Objednávke. Zákazník je povinný v Objednávke uviesť existujúcu adresu a uviesť údaje na účely dodania Zásielky v rozsahu: meno a priezvisko, resp. úplný názov príjemcu Zásielky, bydlisko alebo sídlo (miesto podnikania) s uvedením názvu obce, ulice, popisného a/alebo orientačného čísla, PSČ, štát a telefónne číslo. Zákazník berie na vedomie, že pre riadne a včasné doručenie Zásielky sa mu odporúča uviesť takú adresu doručovania Zásielky, kde je viditeľne označená budova tabuľkou so súpisným a orientačným číslom. Dopravca alebo Vodič si splní svoju povinnosť prepraviť Zásielku tak, že príjemcovi Zásielky umožní disponovať so Zásielkou na určenom mieste dodania. O doručení a riadnom prevzatí Zásielky jeho príjemcom, je Dopravca alebo Vodič povinný bezodkladne informovať Zákazníka, a to potvrdením doručenia Zásielky v aplikácií Doddo.

5.11. Dopravca, alebo Vodič sa zaväzuje vyvinúť maximálne možné úsilie, ktoré od neho možno spravodlivo požadovať za účelom riadneho doručenia Zásielky jej príjemcovi. V prípade, ak sa príjemca Zásielky nebude v stanovenom čase nachádzať na adrese dodania Zásielky, a na miesto dodania Zásielky sa nedostaví ani počas 30-minútovej čakacej doby, alebo príjemca Zásielky odmietne Zásielku prevziať, je Dopravca, alebo Vodič povinný za týmto účelom bezodkladne informovať Zákazníka za účelom určenia ďalšieho postupu a Zákazník je povinný poskytnúť Dopravcovi, alebo Vodičovi všetku nevyhnutnú súčinnosť potrebnú k riadnemu doručeniu Zásielky. V prípade, ak sa Zákazník a Dopravca, alebo Vodič na ďalšom postupe nedohodnú, je Dopravca, alebo Vodič oprávnený Zásielku bez zbytočného odkladu vrátiť Zákazníkovi, ktorý je povinný zaplatiť sadzbu vo výške Tarify aj za jej spätnú prepravu.

5.12. Doddo SK, Dopravca, ani Vodič nezodpovedá za oneskorené dodanie Zásielky spôsobené porušením týchto VOP Zákazníkom alebo príjemcom Zásielky, a z titulu neovplyvniteľných skutočností v zmysle Občianskeho a Obchodného zákonníka.

5.13. Dopravca, alebo Vodič je oprávnený od Zmluvy o preprave odstúpiť v nasledovných prípadoch:

a) uplynutie 30-minútovej čakacej doby pri prevzatí Zásielky, t.j. v prípade, ak Zákazník nebude v dojednanom čase prítomný na mieste prevzatia Zásielky, alebo sa na takéto miesto nedostaví;

b) Zákazník požaduje Prepravu Zásielky, ktorá je nezabalená, alebo nie je dostatočne zabezpečená, alebo zabalená spôsobom zodpovedajúcim jej hmotnosti, veľkosti, tvaru, charakteru obsahu, alebo krehkosti;

c) Zákazník požaduje Prepravu Zásielky, ktorá vykazuje vady, je poškodená, alebo inak viditeľne znehodnotená;

d) Zákazník požaduje Prepravu Zásielky, ktorá obsahuje: peniaze, šeky, ceniny, drahé šperky, drahé kovy, umelecké predmety, zbierky, starožitnosti, sklenené a krehké predmety bez pevného obalu, živočíchy, zdravotnícky odpad, biologický odpad, tovar, ktorý sa môže pri Preprave poškodiť, alebo poškodiť motorové vozidlo Dopravcu, alebo Vodiča, zbrane, zdraviu škodlivé látky, tovar, ktorý by počas Prepravy mohol podľahnúť prirodzenému znehodnoteniu (skaze), a akékoľvek tomu podobné veci, alebo veci a látky, ktorých preprava je zakázaná alebo regulovaná v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky (najmä v zmysle Dohody ADR);

e) vyzdvihnutie (miesto prevzatia), alebo dodanie (miesto doručenia) Zásielky sa nachádza na miestach s neupraveným povrchom vozovky, alebo na miestach, kde nie je možný bezproblémový prístup motorovým vozidlom;

f) Preprava Zásielky je podľa odôvodneného uváženia Dopravcu, alebo Vodiča z ekonomických, alebo bezpečnostných dôvodov nevhodná na Prepravu;

g) pre akýkoľvek rozpor podmienok Prepravy s Objednávkou alebo Zmluvou o preprave.

5.14. Zákazník je oprávnený od Zmluvy o preprave odstúpiť a Objednávku zrušiť (stornovať) najneskôr 4 (slovom: štyri) hodiny pred dojednaným časom prevzatia Zásielky určenej na Prepravu v zmysle Zmluvy o preprave. V prípade, ak zo strany Zákazníka dôjde k zrušeniu (stornovaniu) Objednávky po uplynutí lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete tohto bodu VOP, alebo v prípade odstúpenia od Zmluvy o preprave Dopravcom alebo Vodičom z dôvodu podľa bodu 5.13 písm. a) týchto VOP, zaväzuje sa Zákazník uhradiť Dopravcovi, alebo Vodičovi storno poplatok vo výške 50 % dojednanej Tarify v zmysle Zmluvy o preprave.

5.15. Zákazník – Spotrebiteľ zároveň berie na vedomie, že uzavretím Zmluvy o preprave Zákazník stráca právo na odstúpenie od Zmluvy (s výnimkou bodu 5.14 týchto VOP), nakoľko v zmysle ust. § 7 ods. 6, písm. k) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je preprava tovaru a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, pričom predmetom Zmluvy o preprave je preprava Zásielky, na základe ktorej sa Dopravca, alebo Vodič zaväzuje Zásielku prepraviť v dohodnutom čase v dohodnutej lehote podľa Objednávky. Uzavretím Zmluvy o preprave Zákazník súhlasí s poskytnutím služby Prepravy zo strany Dopravcu, alebo Vodiča a vyhlasuje, že bol poučený o nemožnosti odstúpiť od Zmluvy o preprave (s výnimkou bodu 5.14 týchto VOP). Strata práva na odstúpenie od Zmluvy v zmysle tohto bodu VOP sa primerane vzťahuje aj na Zákazníka – Podnikateľa.

5.16. V prípade, ak Zákazník odovzdá Dopravcovi, alebo Vodičovi na Prepravu Zásielku podľa bodu 5.13, písm. d) týchto VOP bez jeho vedomia, alebo výslovného súhlasu, zodpovedá Zákazník Vodičovi, alebo Dopravcovi za akúkoľvek škodu, ktorá Dopravcovi, alebo Vodičovi v tejto súvislosti vznikne. Dopravca, Vodič, ani Doddo SK v takom prípade nenesie žiadnu zodpovednosť za akékoľvek škody, alebo straty, ktoré môžu Zákazníkovi na prepravovanej Zásielke, alebo v súvislosti s ňou vzniknúť.

5.17. V prípade, ak Zákazník odovzdá Dopravcovi, alebo Vodičovi na Prepravu Zásielku, ktorá vykazuje vady, je poškodená, alebo inak viditeľne znehodnotená, je Dopravca, alebo Vodič oprávnený rozhodnúť sa, či od Zmluvy o preprave v zmysle bodu 5.13, písm. c) týchto VOP odstúpi, alebo Prepravu Zásielky vykoná. V prípade, ak sa Dopravca, alebo Vodič rozhodne, že Prepravu vykoná, je povinnosťou Dopravcu, alebo Vodiča, všetky viditeľné vady, nedostatky, alebo poškodenia Zásielky náležite a vhodným spôsobom za prítomnosti Zákazníka zdokumentovať (napr. vyhotovenie fotografie Zásielky s uvedením času, kedy bola Zásielka odfotená). Zákazník sa za týmto účelom zaväzuje poskytnúť Dopravcovi, alebo Vodičovi všetku nevyhnutnú súčinnosť.

5.18. Dopravca, Vodič, ani Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za škody, ktoré mu vzniknú v súvislosti s odstúpením Dopravcu, alebo Vodiča od Zmluvy o preprave z dôvodov uvedených v bode 5.13 týchto VOP. Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za škody, ktoré mu vzniknú v prípade odstúpenia od Zmluvy o preprave Dopravcom, alebo Vodičom, z akýchkoľvek iných dôvodov.

5.19. Zákazník je oprávnený monitorovať pohyb Dopravcu alebo Vodiča v súvislosti s vykonaním Prepravy Zásielky, a to počas celej doby Prepravy.

5.20. Doddo SK sa zaväzuje po každom vykonaní Prepravy vystaviť Zákazníkovi potvrdenie o vykonaní Prepravy.

5.21.  Zákazník týmto berie na vedomie, že na uzatvorenie Zmluvy o preprave nemá právny nárok a Doddo SK negarantuje v súvislosti s užívaním aplikácie Doddo Zákazníkovi uzavretie Zmluvy o preprave s Dopravcom, alebo Vodičom v každom jednotlivom prípade. Uzatvorenie Zmluvy o preprave závisí od výlučnej dohody Dopravcu, alebo Vodiča a Zákazníka a od momentálnej dostupnosti Dopravcov, alebo Vodičov na vykonanie Prepravy.

VI. ZODPOVEDNOSŤ

 

6.1. Zákazník výslovne berie na vedomie, že Doddo SK vystupuje len v pozícií sprostredkovateľa medzi Dopravcom, alebo Vodičom a Zákazníkom za účelom uzavretia Zmluvy o preprave. Služby Prepravy vyplývajúce z titulu Zmluvy o preprave poskytujú Zákazníkovi priamo Dopravcovia, alebo Vodiči s podnikateľským oprávnením na poskytovanie dopravných, alebo prepravných služieb. Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za škody, ktoré mu boli spôsobené v dôsledku konania, alebo opomenutia konania, alebo v priamej príčinnej súvislosti s konaním, alebo opomenutím konania Dopravcu, alebo Vodiča, ani za kvalitu poskytnutých služieb Prepravy.

6.2. Zákazník využíva služby Prepravy prostredníctvom aplikácie Doddo výlučne na základe vlastného uváženia a na vlastné riziko, pričom v prípade vzniku akejkoľvek škody na Zásielke, alebo inej škody je uzrozumený s tým, že za túto zodpovedá výlučne Dopravca, alebo Vodič. Dopravca, alebo Vodič zodpovedá zároveň za splnenie povinnosti vykonať Prepravu Zásielky riadne a včas. V prípade, ak zo strany Dopravcu, alebo Vodiča došlo k nedôvodnému omeškaniu s prevzatím, alebo doručením Zásielky, alebo k nevykonaniu Prepravy z dôvodov na strane Dopravcu, alebo Vodiča, je Dopravca, alebo Vodič povinný nahradiť Zákazníkovi preukázateľne vzniknutú škodu. Svojej zodpovednosti sa Dopravca, alebo Vodič zbaví, ak preukáže, že škode nemohol zabrániť, ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré od neho možno požadovať.

6.3. Doddo SK v žiadnom prípade neručí za žiadnu stratu zisku, ani za iné náhodné alebo následné, nepriame, exemplárne alebo sankčné škody a odškodnenia, ktoré vzniknú Zákazníkovi v dôsledku využívania Služieb prostredníctvom aplikácie Doddo, alebo z titulu zmluvného vzťahu Zákazníka s Dopravcom, alebo Vodičom.

6.4. Doddo SK žiadnym spôsobom nezodpovedá za dlžné sumy zo strany Zákazníkov voči Dopravcom, alebo Vodičom, alebo zo strany Dopravcov, alebo Vodičov voči Zákazníkom.

6.5. Doddo SK vynakladá maximálne úsilie k tomu, aby poskytovatelia služieb Prepravy prostredníctvom aplikácie Doddo (Dopravca, alebo Vodič) spĺňali všetky podmienky stanovené príslušnými právnymi predpismi na poskytovanie dopravných, alebo prepravných služieb. Spoločnosť Doddo SK dôkladne zvažuje každú registráciu Dopravcu, alebo Vodiča, ktorý má záujem poskytovanie služieb Prepravy prostredníctvom aplikácie Doddo vykonávať, zaväzuje Dopravcu, alebo Vodiča k pravidelnej aktualizácií údajov a kladie dôraz na plnenie zákonných povinností a zodpovednosť Dopravcu, alebo Vodiča. Napriek tomu Doddo SK nevie zabezpečiť a nezodpovedá za to, že Dopravca, alebo Vodič bude v každom okamihu oprávnený na poskytovanie dopravných, alebo prepravných služieb, a že spĺňa všetky predpoklady pre vykonanie Prepravy.

6.6. Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za akúkoľvek škodu, alebo straty, ktoré vznikli v súvislosti s používaním aplikácie Doddo alebo využívaním Služieb, a to ani za akékoľvek priame, alebo nepriame škody na majetku, peňažné straty, ušlý zisk, ukončenie podnikania, poškodenie dobrého mena, reputácie, prerušenie podnikateľskej činnosti, alebo akékoľvek iné straty, škody, alebo poškodenia.

6.7. Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za škodu spôsobenú nesprávnym používaním aplikácie Doddo a s tým súvisiacu stratu dát, za škodu spôsobenú nemožnosťou používať aplikáciu Doddo z dôvodu hardvérového a/alebo softvérového vybavenia technického zariadenia (počítača, mobilu), prostredníctvom ktorého Zákazník aplikáciu Doddo používa. Doddo SK nenesie žiadnu zodpovednosť za nedostatočné internetové pripojenie zo strany Zákazníka, ktoré je potrebné k využívaniu Služieb. Doddo SK nenesie žiadnu zodpovednosť za výpadky pri užívaní aplikácie Doddo spôsobené zaťažením siete.

6.8. Doddo SK nezodpovedá Zákazníkovi za škodu spôsobenú nesprávnym používaním aplikácie Doddo, vrátane škody spôsobenej nesprávnym uplatňovaním informácií obsiahnutých alebo vyplývajúcich z aplikácie Doddo. Doddo SK takisto nezodpovedá za obsah a rozsah Zákazníkom uložených údajov a informácií prostredníctvom aplikácie Doddo.

6.9. Zákazník berie na vedomie, že Internetová stránka, obsah a aplikácia Doddo sú poskytované vo forme „ako sú“, bez akýchkoľvek záruk. Doddo SK nezaručuje Zákazníkovi, že aplikácia Doddo bude vždy bez chýb a vád a k dispozícií. V prípade akéhokoľvek technického výpadku aplikácie Doddo sa Doddo SK zaväzuje bezodkladne, v čo najkratšom možnom čase, chyby a vady aplikácie Doddo odstrániť tak, aby bola aplikácia Doddo Zákazníkovi prístupná a funkčná. Doddo SK nenesie zodpovednosť za škody, ktoré vzniknú Zákazníkovi v dôsledku výpadku, chýb, alebo vád aplikácie Doddo. Doddo SK nenesie zodpovednosť ani v prípade, že dočasne, alebo trvalo ukončí poskytovanie Služieb prostredníctvom aplikácie Doddo, alebo ich časť.

6.10. Doddo SK nenesie zodpovednosť za správnosť a neposkytuje záruku za akékoľvek informácie, ktoré sú Zákazníkovi dostupné prostredníctvom aplikácie Doddo, alebo Internetovej stránky, a ktoré boli poskytnuté inou osobou ako je Doddo SK.

VII. POSKYTNUTIE LICENCIE

 

7.1. Doddo SK poskytuje Zákazníkovi Licenciu, a teda súhlas Doddo SK s užívaním aplikácie Doddo a s tým súvisiacich Služieb pre potreby Zákazníka v neobmedzenom rozsahu bez vecného, alebo územného obmedzenia a na neobmedzený čas.

7.2. Licencia sa poskytuje Zákazníkovi ako nevýhradná.

7.3. Licencia sa poskytuje Zákazníkovi výlučne na dobu platnosti a účinnosti Zmluvy. Po ukončení doby trvania Zmluvy nie je Zákazník oprávnený používať aplikáciu Doddo a Doddo SK si vyhradzuje právo zablokovať, vymazať, alebo odstrániť užívateľský účet Zákazníka, bez predchádzajúceho upozornenia.

7.4. Zákazník nie je oprávnený udeliť Licenciu, alebo jej časť podľa týchto VOP akejkoľvek Tretej osobe (tzv. sublicencia), ani umožniť Tretej osobe prístup do aplikácie Doddo.

7.5. Zákazník nie je oprávnený celkom, alebo sčasti postúpiť Licenciu akejkoľvek Tretej osobe.

7.6. Doddo SK vyhlasuje, že disponuje všetkými právami k aplikácií Doddo, a to na akékoľvek použitie aplikácie Doddo, alebo jej časti Zákazníkom, na postúpenie Licencie na Zákazníka, a teda riadne, v celom rozsahu, na vlastné náklady a s odbornou starostlivosťou vysporiadal všetky autorské práva a práva súvisiace s autorským právom k aplikácií Doddo.

7.7. Zákazník berie na vedomie, že všetky vlastnícke práva a iné práva týkajúce sa aplikácie Doddo sú a aj počas udelenia Licencie zostávajú majetkom spoločnosti Doddo SK. Všetky duševné vlastníctva obsiahnuté v aplikácií Doddo sú a aj počas udelenia Licencie zostávajú majetkom spoločnosti Doddo SK a môžu byť chránené Autorským zákonom a inými právnymi predpismi.

7.8. Zákazník sa zaväzuje, že počas trvania Zmluvy bude aplikáciu Doddo používať výlučne spôsobom, na ktorý je aplikácia Doddo určená a podľa týchto VOP. Zákazník nie je oprávnený:

a) aplikáciu Doddo žiadnym spôsobom modifikovať, ani do nej zasahovať akýmkoľvek iným spôsobom, než spôsobom, ktorý pri bežnom používaní umožňuje jej užívateľské rozhranie;

b) umožniť využitie aplikácie Doddo akýmkoľvek spôsobom, ktorý by bol v rozpore s ustanoveniami týchto VOP, ako aj s inými dokumentmi vzťahujúcimi sa na užívanie Služieb Doddo SK, najmä sa zaväzuje neumožniť prístup k aplikácii akejkoľvek neoprávnenej osobe;

c) použiť aplikáciu Doddo inak než spôsobom upraveným v týchto VOP, alebo v rozpore s inými dokumentmi vzťahujúcimi sa na užívanie Služieb Doddo SK;

d) obsah aplikácie Doddo alebo jej časť rozmnožovať alebo verejne rozširovať;

e) aplikáciu Doddo rozkladať (dekompilovať), spätne analyzovať alebo inak sa pokúšať získať zdrojový kód aplikácie Doddo, alebo iného softvéru Doddo SK;

f) prenášať súbory obsahujúce vírusy, poškodené súbory, alebo akékoľvek iné programy, ktoré môžu poškodiť, alebo nepriaznivo ovplyvniť fungovanie aplikácie Doddo.

7.9. Zákazník zodpovedá za všetky škody, ktoré vzniknú Doddo SK, Dopravcovi, alebo Vodičovi, a/alebo Tretej osobe v dôsledku porušenia akejkoľvek povinností Zákazníka v zmysle tohto článku VOP, alebo v prípade poškodenia autorských práv Doddo SK.

VIII. TARIFA

 

8.1. Dopravca, alebo Vodič má v súvislosti s poskytnutím služby Prepravy Zásielky nárok voči Zákazníkovi na zaplatenie Tarify. Tarifa je splatná okamihom prevzatia Zásielky Dopravcom, alebo Vodičom od Zákazníka. Ako zmluvne dohodnutá Tarifa platí Tarifa určená v okamihu uzavretia Zmluvy o preprave.

8.2. Tarifa sa medzi Zmluvnými stranami dojednáva v eurách (EUR), vrátane DPH.

8.3. Pred zadaním Objednávky Prepravy je Zákazník povinný skontrolovať a ubezpečiť sa, či má na platobnej karte, ktorá bude použitá za účelom úhrady Tarify dostatok peňažných prostriedkov, či je platobná karta platná, alebo nie je blokovaná.

8.4. Dojednanú Tarifu sa Zákazník zaväzuje uhradiť prostredníctvom platobnej karty cez platobnú bránu dostupnú v aplikácií Doddo. Tarifa sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov v správnej výške na bankový účet Doddo SK, ktorá je Dopravcom, alebo Vodičom oprávnená na prijímanie a výber Tarify, ako aj iných poplatkov uhradených Zákazníkom prostredníctvom platobnej brány dostupnej v aplikácií Doddo. Dňom pripísania peňažných prostriedkov v správnej výške na bankový účet Doddo SK si Zákazník splní svoju povinnosť uhradiť Dopravcovi, alebo Vodičovi poplatky (Tarifa) spojené s vykonaním Prepravy. Bankové poplatky spojené s realizáciou úhrady Tarify znáša v plnom rozsahu Zákazník.

8.5. Doddo SK je oprávnená požadovať od Zákazníka dodatočné informácie a doklady, za účelom overenia riadneho úhrady Tarify, alebo iných platobných záväzkov Zákazníka v zmysle tejto Zmluvy. Nedôvodné odmietnutie úhrady Tarify je voči Zákazníkovi vymáhateľné súdnou cestou.

8.6. Doddo SK doručí potvrdenie o zaplatení Zákazníkovi elektronicky, bezprostredne po vykonaní Prepravy.

8.7. Doddo SK je oprávnená poskytnúť Zákazníkom rôzne zvýhodnené akcie a promo kódy za účelom zvýhodnenia využívania služieb Prepravy, a to v čase a v množstve podľa vlastného uváženia. Podmienky týkajúce sa zvýhodnených akcií a využitia promo kódov budú Zákazníkovi vždy vopred spoločnosťou Doddo SK oznámené. Zákazník je oprávnený použiť na jednu Prepravu iba jeden poskytnutý promo kód. Zákazník nie je oprávnený akýmkoľvek spôsobom promo kód upravovať, rozmnožovať, znehodnocovať, alebo nakladať s ním spôsobom, na ktorý nie je určený, nezákonne, alebo v rozpore s týmito VOP a/alebo Zmluvou. V prípade, ak sa Zákazník domnieva, že promo kód alebo jeho použitie vykazuje znaky nezákonného, alebo podvodného konania, zaväzuje sa o tejto skutočnosti Doddo SK bezodkladne informovať. Doddo SK je oprávnená promo kód poskytnutý Zákazníkovi kedykoľvek zrušiť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia (napr. v prípade vypršania platnosti promo kódu, podozrenia na podvodné, alebo nezákonné konanie, chybné vydanie promo kódu a podobne).

8.8. Zákazník výslovne berie na vedomie, že Zásielka určená na Prepravu nie je poistená a poistenie Zásielky nie je zahrnuté v Tarife.

IX. UKONČENIE ZMLUVY

 

9.1. Zákazník je oprávnený kedykoľvek Zmluvu ukončiť, ako aj ukončiť používanie aplikácie Doddo, a to odhlásením sa z jeho užívateľského účtu v aplikácii Doddo a odinštalovaním aplikácie Doddo.

9.2. Spoločnosť Doddo SK si vyhradzuje v odôvodnených prípadoch (napr. porušenie podmienok týchto VOP, ochrana dobrého mena Doddo SK alebo Dopravcu alebo Vodiča a pod.) od Zmluvy so Zákazníkom odstúpiť, užívateľský účet Zákazníka zablokovať a zneprístupniť natrvalo, alebo zakázať akúkoľvek ďalšiu Registráciu konkrétneho Zákazníka. Spoločnosť Doddo SK nezodpovedá za akékoľvek škody, ktoré v takomto prípade Zákazníkovi vzniknú.

X. OSOBNÉ ÚDAJE

 

10.1. Prevádzkovateľom osobných údajov je obchodná spoločnosť Doddo SK s.r.o., so sídlom Podzáhradná 19, 821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice, Slovenská republika, IČO: 52 670 309, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registry Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 140759/B a spracováva ich v súlade s Nariadením GDPR a Zákonom o ochrane osobných údajov.

10.2. Doddo SK sa zaväzuje dodržiavať ustanovenia Zákona o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov zo strany Doddo SK nájdete priamo v aplikácií Doddo a na Internetovej stránke v časti „Ochrana osobných údajov“.

XI.VYŠŠIA MOC

 

Doddo SK nezodpovedá za oneskorenie alebo nesplnenie niektorej povinnosti podľa týchto VOP a/alebo Zmluvy, ako ani za akékoľvek škody spôsobené v dôsledku neočakávanej udalosti mimo jej vplyvu, hlavne zásahu vyššej moci, požiaru, povodne, vojny, občianskej vojny, sabotáže, štrajku, zákonov, výnosov, vyhlášok, predpisov alebo nariadení štátu a iných okolností mimo kontrolu Doddo SK, alebo ktoré sú okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť podľa všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

XII. SALVÁTORSKÁ DOLOŽKA

 

V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP a/alebo Zmluvy sú alebo sa z akéhokoľvek dôvodu stanú neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné (obsoletné), nemá to a ani to nebude mať za následok neplatnosť, neúčinnosť alebo nevynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP a/alebo Zmluvy. Zmluvné strany sú povinné v dobrej viere rokovať, aby bolo neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné ustanovenie písomne nahradené iným ustanovením, ktorého vecný obsah bude zhodný alebo čo najviac podobný ustanoveniu, ktoré je nahradzované, pričom účel a zmysel týchto VOP a/alebo Zmluvy musí byť zachovaný. Do doby, kým takáto dohoda nebude uzavretá, rovnako však aj pre prípad, že k nej nedôjde vôbec, sa na nahradenie neplatného, neúčinného alebo nevynútiteľného ustanovenia použijú iné ustanovenia týchto VOP a/alebo Zmluvy a ak také nie sú, potom ustanovenia Zákona o cestnej doprave, Zákona o cestnej premávke, Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka a ostatných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré zodpovedajú kritériám podľa predchádzajúcej vety.

XIII. DORUČOVANIE

 

Písomnosti sa doručujú poštou, kuriérskou službou, alebo elektronickými prostriedkami (e-mail) na dohodnutú adresu, na adresu sídla, alebo bydliska druhej Zmluvnej strany alebo na adresu, ktorú si Zmluvné strany za týmto účelom určia. Za deň doručenia v prípade osobného doručovania sa považuje deň, kedy adresát písomnosť prevzal, alebo odmietol prevziať. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná zo strany Doddo SK Zákazníkovi alebo Zákazníkom Doddo SK sa považuje za doručenú adresátovi uplynutím 5. (piateho) Pracovného dňa po odoslaní zásielky na poslednú známu adresu, resp. sídlo Zmluvnej strany, pokiaľ sa nepreukáže skorší okamih doručenia. Za deň doručenia v prípade doručovania kuriérskou službou sa považuje deň, kedy adresát písomnosť prevzal, alebo odmietol prevziať. Písomnosti doručované prostredníctvom e-mailu sa považujú za doručené v deň ich odoslania, ak sa nepreukáže iný dátum doručenia.

XIV. ROZHODNÉ PRÁVO

 

14.1. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe a/alebo na základe Zmluvy, alebo súvisiace s týmito VOP a/alebo so Zmluvou, alebo v súvislosti s týmito VOP a/alebo Zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Uvedené platí aj v prípade, že Zákazník je cudzinec, zahraničná osoba, alebo osoba bez štátnej príslušnosti, ak nie je v týchto VOP a/alebo Zmluve uvedené inak.

14.2. Všetky spory vzniknuté z právneho vzťahu vzniknutého na základe Zmluvy a/alebo týchto VOP alebo súvisiaceho so Zmluvou a/alebo VOP, alebo v súvislosti s týmito VOP a/alebo Zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik Zmluvy a/alebo VOP sa Doddo SK a Zákazník pokúsia prednostne riešiť dohodou. Ak k dohode nedôjde, bude spor s konečnou platnosťou rozhodovaný slovenským súdom na základe pravidiel miestnej, vecnej a funkčnej príslušnosti podľa Civilného sporového poriadku.

XV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

15.1. V prípadoch, kedy sa podľa týchto VOP predpokladá oznamovanie skutočností Zákazníkovi oznámením prostredníctvom aplikácie Doddo, alebo Internetovej stránky, považujú sa takéto oznámenia za oznámené Zákazníkovi ich zverejnením v uvedenej aplikácií Doddo, alebo na Internetovej stránke.

15.2. Doddo SK si vyhradzuje právo na akúkoľvek jednostrannú zmenu, doplnenie, zrušenie, alebo nahradenie týchto VOP, a to celkom, alebo sčasti v prípade zmeny právnej úpravy, zmeny trhovej situácie, zmenu obchodnej politiky, alebo na základe vlastného rozhodnutia. Doddo SK oznamuje zmeny VOP zverejnením v uvedenej aplikácií Doddo, alebo na Internetovej stránke aspoň 10 (slovom: desať) dní vopred. Zákazník berie na vedomie, že zmena týchto VOP nie je skutočnosťou, ktorá by vyžadovala uzavretie písomného dodatku k Zmluve. V prípade nesúhlasu Zákazníka so zmenou má Zákazník právo najneskôr v posledný deň pred dňom účinnosti zmeny VOP z uvedeného dôvodu písomne odstúpiť od Zmluvy a súčasne odstúpenie od Zmluvy musí byť najneskôr v posledný deň pred dňom účinnosti zmeny VOP doručené Doddo SK, inak právo Zákazníka na odstúpenie od Zmluvy zaniká. V prípade, že Zákazník riadne a včas v zmysle tohto bodu VOP nevyužije právo odstúpiť od Zmluvy, platí, že Zákazník so zmenou VOP súhlasí.

15.3. Na práve vzťahy založené v súlade s týmito VOP a/alebo Zmluvou sa vzťahujú všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky, najmä príslušné ustanovenia Zákona o cestnej doprave, Zákona o cestnej premávke, Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka a iné platné právne predpisy Slovenskej republiky.

15.4. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky informácie, ktoré si vymenili v rámci VOP a/alebo Zmluvy, ďalej informácie, ktoré si vymenia alebo inak vyplynú z jej plnenia, majú povahu dôverných informácií s tým, že porušenie ich dôverného charakteru má následky podľa príslušných ustanovení platných právnych predpisov Slovenskej republiky, a to i po skončení zmluvného vzťahu.

15.5. Pre účely kontaktovania Doddo SK v zmysle týchto VOP a Zmluvy je Zákazník oprávnený kontaktovať Doddo SK nasledovným spôsobom:

Doddo SK s. r. o.

Podzáhradná 19

821 06  Bratislava

Slovenská republika

 

IČO: 52 670 309

DIČ: 21 211 697 76

Telefónne číslo: +421 903 493 687

E-mail: doddo@doddo.sk

 

15.6. Tieto VOP v platnom znení platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Doddo SK a Zákazníkom založeného Zmluvou, a aj po ich skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú.

Scroll to Top